Cresterea popularitatii link-urilor este un subiect actual insa trebuie atent cantarit cat vrem sa ne pastram reputatia.
Cand vorbim de popularitatea linkurilor putem face o paralela cu noi insine. Avem prieteni si un cerc social. Avem cunostinte mai importante si mai putin importante. Suntem cunoscuti pentru abilitatile noastre speciale. Folosim abilitatile altora. Si in cazul in care umblam cu prietenii nepotriviti, ceilalti ne privesc nu tocmai bine… Scara sociala in Online este cunsocuta sub denumirea de Link Popularity.
Link Popularity in alti termeni este expresia calitativa si cantitativa a celorlalte site-uri care fac referire la site-ul vostru. Este un criteriu pe care il folosesc toate motoarele de cautare. Presupunand ca ar fi total impartial, un site cu un numar mare de linkuri care fac referire la el este vazut ca fiind relevant de catre comunitate si aceasta se vede rapid in motoarele de cautare. Un site care nu il refera nimeni este considerat ca fiind de mai mica importanta pentru aceiasi vizitatori. Ce am putea face sa crestem popularitatea linkurilor ?
Este prima miscare care trebuie sa o faceti. Cu acest intrument puteti observa imediat cate site-uri refera site-ul vostru si puteti sa verificati Page Rank-ul, nota obtinuta de site-ul vostru. Cautati parteneri care sa va refere, pe cat posibil ca acestia sa aiba o “nota” mai mare de 5. Pe cat posibil incercati sa convingeti cat mai multi dintre acestia sa va acorde un link.
Cele doua directoare gigant care va pot ajuta incredibil. La DMOZ inscrierea este gratuita dar incredibil de lenta. Nu ezitati sa va ganditi sa trimiteti flori sau prajituri editorului de categorie si apoi aveti rabdare :) . La Yahoo este mai simplu … platiti 300 de dolari pe an si listarea se face repede. Chiar merita banii.
Pe cat posibil link-ul catre site-ul vostru trebuie sa contina cuvintele cheie dupa care sa va identificati. Daca site-ul este unul care vorbeste despre promovare multimedia atunci link-ul ar fi bine sa fie: “PAM Design – Promovare Multimedia”
De fiecare data cand se intampla ceva major cu site-ul vostru trimiteti cate un comunicat de presa. Vedeti care e parerea comunitatii online. Faceti si un blog langa site-ul propriu-zis. Este un mod simplu de a comunica cu comunitatea. Orice faceti … adaugati si link catre site, pe cat posibil cu cuvintele cheie incluse.
Intrati pe Google si cautati link:www.concurentamea.ro . Faceti la fel la Yahoo cautand linkdomain:www.concurentamea.ro si site:www.concurentamea.ro. Contactati direct acele site-uri si convingeti-le sa va dea si voua un link. Aici castigul este dublu daca primiti link-urile unul langa celalalt. Cresteti pe de o parte popularitatea catre voi si scadeti pentru inceput forta competitorului.
Nimic nu genereaza mai repede calitate si linkuri rapide catre site-ul vostru decat un sistem bun, platit prin comisioane. Daca vindeti produse sau servicii, un program de afiliere poate rapid sa creasca popularitatea. Acordati comisioane pentru vanzari sau clienti atrasi.
Poate acesta este pasul cel mai mult de analizat. Asigurati-va ca link-urile din site-ul vostru ating TOATE paginile si nu refera doar prima pagina. Adica este bine sa va asigurati ca exista o coerenta de navigare catre toate paginile din orice parte a site-ului. Aceasta permite ca TOATE paginile sa primeasca o nota si o popularitate.
Orice forum pe care il frecventati, orice guestbook semnati, faceti-o astfel incat sa aveti la final adresa site-ului vostru. Beneficiul este o data in increderea care o castigati de la ceilalti membri ai comunitatilor si a doua oara, nu uitati ca si aceste pagini sunt indexate si contribuie la popularitate.
Cand vreti sa primiti un link intr-un site si vreti sa il contactati, incercati pe cat posibil sa o faceti cat mai personal. Este preferabil sa contactam prin telefon decat prin e-mail. Dupa ce obtineti un acord de principiu este bine sa faceti follow-up cu e-mail.
Reputatia pe web este un lucru din ce in ce mai important. Este mai bine sa fii vertical in fata tentatiei de a plati zeci de link-uri pe site-uri care nici macar nu le cunosteti si care nu intotdeauna sunt relevante pentru site-ul vostru. Nu va incredeti in companii care va promit sute de link-uri peste noapte, pentru ca s-ar putea sa fiti penalizati in loc sa cresteti.
Este destul de simplu. Ati incercat cele de mai sus ?